Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

Βόλτα στο Νυδρί της Λευκάδας

Γράφει η Κατερίνα Αλαμπασίνη
Αναδημοσίευση από PaintBox magazine

Ξεκινώντας από το Αγρίνιο, χρειαστήκαμε μιάμιση ώρα για να φτάσουμε στη Λευκάδα με το αυτοκίνητο. Η πρώτη εντύπωση που μου έμεινε μπαίνοντας στην πόλη, η γέφυρα-ferry boat που σηκώνει τις μπάρες του, στρίβει και κάνει στην άκρη όταν χρειάζεται για να διευκολύνει τη διέλευση σε όσα από τα καραβάκια θέλουν να περάσουν προς τα Νότια ή τα Βόρια του νησιού.
Προχωρώντας προς το κέντρο διαπιστώνουμε ότι οι πλωτοί επισκέπτες είναι εκατοντάδες. Παντού ιστιοφόρα, κυρίως μικρού μεγέθους συνθέτουν το τοπίο. Δεν το ψάχνουμε όμως περισσότερο γιατί ο προορισμός μας είναι το Νυδρί που τελικά θα δούμε πως δεν έχει να ζηλέψει και πολλά από την ασφυκτικά γεμάτη πόλη.

Στο Νυδρί
Δέκα λεπτά έξω από το κέντρο της Λευκάδας φτάσαμε στον προορισμό μας. Πρώτη μας κίνηση ήταν να αφήσουμε το αυτοκίνητο και να κάνουμε μια βόλτα να ρίξουμε μια ματιά στην περιοχή και
να βρούμε κατάλυμα. Δε δυσκολευτήκαμε καθόλου αφού στο πρώτο ξενοδοχείο που μπήκαμε βρήκαμε δωμάτιο με κουζίνα, ψυγείο, με θέα στη θάλασσα και φυσικά air condition και τηλεόραση. Η ευγενέστατη κοπέλα που μας υποδέχτηκε φρόντισε επίσης να μας πληροφορήσει πως το ξενοδοχείο διαθέτει beach bar και παρέχει δωρεάν ξαπλώστρες για τους πελάτες αφού το κτήριο είναι ακριβώς πάνω στην παραλία. Αφήσαμε τα πράγματά μας ψωνίσαμε από το απέναντι super market και κατεβήκαμε στην παραλία, πρώτα για φαγητό γιατί μας είχε ήδη πιάσει μεσημέρι. Γενικά δεν είναι δύσκολο να βρεις κάτι που χρειάζεσαι στο Ναδίρ και ανάμεσα σε μερικές ταβέρνες κάτω από το ξενοδοχείο διαλέξαμε αυτή που μας άρεσε περισσότερο. Σίγουρα δεν δυσκολευτήκαμε πολύ να διαλέξουμε και τι θα φάμε αλλά ούτε μετανιώσαμε για την επιλογή μας.
Μια βόλτα στην παραλία μετά το φαί θα μπορούσε να είναι καλή ιδέα αν δεν τύχαινε η μέρα να χαρακτηρίζεται από τις υψηλές θερμοκρασίες της κι έτσι προτιμήσαμε να πάμε στο δωμάτιο και να απολαύσουμε το αέρα που στο υπερυψωμένο μπαλκονάκι ερχόταν δροσερός από τη θάλασσα. Άλλωστε αργότερα θα την κάναμε την βόλτα μας και θα απολαμβάναμε κάτι όχι ιδιαίτερα συνηθισμένο για παραλιακή περιοχή.
Πεντέμισι ώρα το απόγευμα είναι γενικά μια καλή ώρα για μπάνιο στη θάλασσα. Ο ήλιος δεν καίει τόσο αλλά ούτε και λείπει. Επίσης είναι η ώρα που συνήθως τα νερά είναι ζεστά αν δεν υπάρχουν ρεύματα γλυκού νερού που να επηρεάζουν τη θερμοκρασία τους. Βουτήξαμε χωρίς πολλή σκέψη για να απολαύσουμε το πρώτο μας μπάνιο.

Οι καταρράκτες Ρόνιες
Μετά από την αναζωογόνηση που προσφέρει η θάλασσα μας ήρθε... έτσι ένα κέφι για εξερεύνηση. Ίσως το πιο ενδιαφέρον σημείο στο Νυδρί ήταν στους στόχους μας από το πρωί. Οι καταρράκτες Ρόνιες μας περίμεναν να τους ανακαλύψουμε.
Αν αποφασίσετε να επισκεφθείτε το Νυδρί και τους καταρράκτες, ρωτήστε στο ξενοδοχείο σας να σας πουν ποιον δρόμο θα πάρετε. Το αυτοκίνητο φτάνει αρκετά κοντά στους καταρράκτες, περίπου 5-10 λεπτά ποδαρόδρομο, ανάλογα με τις ταχύτητες βηματισμού του κάθε επισκέπτη αλλά και το πόσο θα χαζέψει στην διαδρομή. Ίσως να θέλετε να βγάλετε και μερικές φωτογραφίες. Όπως και να 'χει δε θα αργήσετε να φτάσετε στο πρώτο ξέφωτο όπου καταλήγουν τα νερά από τον δεύτερο μικρότερο καταρράκτη. Κόσμος πάει και έρχεται μεταξύ των καταρρακτών και του σημείου όπου μπορούμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο, οπότε πολύ αμφιβάλω αν θα νιώσετε μοναξιά ή αμφιβολία για το αν είστε στο σωστό σημείο.

Tips
Αν θέλετε να είστε πραγματικά άνετοι προτιμήστε να βάλετε αθλητικά παπούτσια, εκτός κι αν θέλετε να κάνετε μπάνιο στα νερά του μεγάλου καταρράκτη, οπότε η καλύτερη αμφίεση είναι μάλλον μαγιό και σαγιονάρες. Πάντως μην ξεχνάτε πως περπατάτε μέσα στη φύση.
Μην ξεχάσετε να πάρετε έξτρα μπαταρίες για τη φωτογραφική σας μηχανή.
Η καφετέρια δίπλα στο τελικό σημείο που φτάνουμε με το αυτοκίνητο είναι πραγματικά συμπαθητική και μπορείτε γυρνώντας να πιείτε τον καφέ σας εκεί.
Μην ξεχνάτε ότι το σημείο βρίσκεται ανάμεσα στα βουνά και το φως πέφτει νωρίτερα από ότι στη θάλασσα.

Το λιμάνι του Νυδρίου είναι ο τελικός μας προορισμός για το βράδυ πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας, όμως πρώτα μια βόλτα στο παράλληλο πεζόδρομο με τα μαγαζιά, μπορεί να μας προσφέρει έναν λόγο για να κάνουμε αρκετό ποδαρόδρομο αλλά και τέρψη των ματιών αφού οι βιτρίνες και οι εξωτερικοί χώροι είναι γεμάτοι από υπέροχα πράγματα, πολλά σε προσιτές τιμές και άλλα σε απλησίαστες. Χαρακτηριστικά είναι τα γλυπτά σε ξύλο ελιάς, μερικά εκ των οποίων είναι πανέμορφα.
Μόλις κουραστήκαμε από τα πάνω-κάτω, μπήκαμε στο πρώτο στενό που βρήκαμε μπροστά μας και έβλεπε θάλασσα και βγήκαμε στο λιμάνι. Για άλλη μια φορά εντυπωσιαστήκαμε από τον αριθμό των ιστιοφόρων. Παρά τον πολύ κόσμο δεν νιώσαμε να ασφυκτιούμε και έτσι συνεχίσαμε την βόλτα μας παραθαλάσσια, με την περιέργεια μας να στρέφεται περισσότερο στα εντυπωσιακά καραβάκια που πραγματοποιούν τουριστικές tour αλλά και στους πλανόδιους καλλιτέχνες που με τα σπρέι τους κάνουν ό,τι μπορούν για να εντυπωσιάσουν τον κόσμο τριγύρω. Πέρα από όλα αυτά, το λιμάνι είναι γεμάτο μπαρ, εστιατόρια, πιτσαρίες και πολλά άλλα σχετικά μαγαζιά που συναντάει κανείς σε ένα τουριστικό λιμάνι.

Τελικά περάσαμε καλά τη μέρα. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο ευχαριστημένοι. Ήπιαμε μία μπύρα στο beach bar και την... κάναμε γρήγορα-γρήγορα για το δωμάτιο μας.

Τι πληρώσαμε:
Ξενοδοχείο: 50 ευρώ
Δίκλινο δωμάτιο με κουζίνα, ψυγείο, θέα στη θάλασσα, air condition, τηλεόραση, δωρεάν ξαπλώστρες στην παραλία κάτω από το ξενοδοχείο.
Ταβέρνα: 30 ευρώ
1 μακαρονάδα με θαλασσινά, 1 μπριζόλα χοιρινή, 1 σαλάτα χωριάτικη, 1 μπύρα, 1 αναψυκτικό και 1 μπουκάλι νερό 1,5 lt.
Βραδινό: 12 ευρώ
1 Πίτσα Ιταλική, 2 αναψυκτικά

Εμπειρίες
Εντυπωσιακά καραβάκια που υπόσχονται ταξίδια στη μυθολογία και την ιστορία στις ακτές της Λευκάδας και όχι μόνο μπορούν να μας προσφέρουν ευχάριστες και ποιοτικές εμπειρίες αλλά και αναμνήσεις που θα κρατάμε πάντα στην καρδιά μας. Απαραίτητο βέβαια για να αποκτήσουμε τις εμπειρίες αυτές είναι να μείνουμε μερικές μέρες στο Νυδρί ή να πάμε εκεί ειδικά για το τουρ, αφού ξεκινάει το πρωί και τελειώνει αργά το απόγευμα.

Στάση
Αν πηγαίνοντας ή φεύγοντας αποφασίσετε να κάνετε μια στάση στην πόλη της Λευκάδας, μην παραλείψετε να πάτε στην πλατεία και να φάτε κρέπα στο Jorello. Πιείτε και ένα καφεδάκι, freddo κατά προτίμηση.